Senderime urbà: El Laberint d'Horta

El laberint d'Horta, també anomenat els Jardins del laberint d'Horta, és un jardí históric del barri d'Horta-El Guinardò i té l'honor d'ésser el jardí més antic de la ciutat. Ubicat a l'antiga finca de la familia Desvalls a la vora de la Serra de Collserola disposa d'un jardí neoclàssic del segle XVIII i un jardí romàntic del XIX.

Laberint d'Horta
Avuí m'acompanyan per fer la sortideta urbana la meva peque Nora i els meus pares. Hem quedat a dos quarts d'onze a la zona d'aparcament del velódrom d'Horta. Com que el dia s'ha aixecat ennuvolat i térbol no hi ha gaire gent per la zona. Només uns quants senderistes que inician el camí pel GR que els conduirà cap al Turó de la Magarola i el Tibidadbo.

Cap a la plaça dels Lleons
Les fonts dels jardins orientals
Per fer més divertida la sortida li he explicat a la Nora que en aquells jardins hi viu un drac, pero és un drac d'aigua que s'encarrega de cuidar les flors i plantes del jardi. Però per arribar al seu cau s'ha de realitzar amb éxit una petita prova. Hem de superar un laberint.

Plaça dels lleons
La font del Fauno
Cap a l'entrada del laberint
De seguida hem començat a cercar el cau del drac, hem anat fins la plaça dels lleons, des d'on hem vist el jardí de les bojes. Hem enfilat pel passeig dels xiprers fins l'entrada del laberint. D'esquena a la Torre Sobirana hem girat cap a la dreta i aquí ha començat el calvari. La guia de la expedició i cap de grup era Nora..... podeu imaginar que ens ha costat una miqueta arribar al mig del laberint, a la plaça d'Eros.

Ariadna i Teseu ens donan la benvinguda al laberint

L'estatua d'Eros. Al mig del laberint
Després i ajudada pels Deus grecs, i pel iaio Pepe que ja coneixia el camí, hem arribat a la zona de l'estany i aquí hem vist el primer cau de drac, la gruta de la ninfa Eco. Hem pujat les escales fins a la segona terrassa on trobem els temples de Danae i Ariadna. La panoràmica des de ací és impresionant.

Temples de Danae i Ariadna amb el laberint
Llac de la ninfa Eco
Temple d'Ariadna
Hem agafat el corriol de la dreta per anar a buscar la riera dels ànecs, antigament hi havien molts peixos i tortugues, però avuí dia només trobem tres ànecs blancs molt espavilats. Voltant per darrera d'aquesta zona hem arribat als peus de la tercera terrassa, als peus del pavelló de les nou muses coronat per una escultura que representa l'art i la natura. Hem arribat a la zona més elevada del parc i hem anat per darrera del llac de la ninfa Egeria.

Anem per aquí¡¡¡
La ninfa Egeria i Nora
Palau Neoclàssic o de les nou muses
Marxant cap a l'esquerra hem agafat un corriol de terre fangós que ens ha portat a una de les zones més espectaculars d'aquest jardins (amb permís del Laberint, es clar) la gran cascada, el cau del drac d'aigua era cada cop més a prop. Passant per l'antic cementiri i pel jardí romàntic hem arribat al cau del drac. Al costat de l'ermita del monjo trobem un cau anegat d'aigua i al fons, sota el fang, hi descansa el drac.

La cascada del jardí romàntic
Un cop visitat part dels jardins orientals hem tornat a la entrada del parc. Una visita molt agradable i molt divertida per fer amb nens, sempre hi quan el drac vulgui ser vist...... Per si de cas, aixequeu el cap a la font de la entrada i el drac sortirà llençant aigua pel morro...... un espectacle¡¡¡

Els jardins orientals
El cau del drac.
El drac es mossega la seva cua d'aigua