De Rupit al Salt del Sallent.

Al bell mig del Collsacabra, a la provincia d'Osona trobem una joia de la cultura catalana, el poble de Rupit, un conjunt de cases i masies dels segles XII i XIII tallades per un salt d'aigua i un pont penjant antiquíssim. Aquesta serà la sortida que farem Nora i jo.

Panoràmica de Rupit i el Molí
Avuí ens ho hem pres amb molta calma, la seguretat de saber que faria un temps excepcional i que els dies ja es començan a allargar, ens ha fet sortir de casa cap a les nou del matí. Després de 75 kilómetres i una hora i escacs arribem al centre de Rupit. Ja comença a aquesta hora a veure's els primers senderistes que enfilen pel pont direcció el Salt del Sallent.

Encetem el camí
De puente a puente...
Fem primer una visita pel casc antic del poble, val a dir, que tot el poble és en si mateix un casc antic, pujem per un carrer esglaonat i costarut que ens porta dalt de tot en un obrir i tancar d'ulls. Un cop a dalt girem cua i anem a buscar el carrer de l'església, des d'on surt el camí cap al Salt del Sallent.

Dos penjats al pont penjant
Cami de l'esglèsia
Unes ponseties maquíssimes.
Balcons entarimats
El camí baixa ràpidament cap a la riera que obre el poble, no és gens complicat seguir-lo però avuí a estat més complicat pel fet que el terra estava molt enfangat. Hem fet una petita aturada per beure aigua a un petit salt d'aigua que està vora el poble anomenat del Molí Rodó. D'ací hem tornat a agafar el camí i per una pista ampla hem arribat a la bifurcació del Mirador del Salt del Sallent i el camí de pujada a Sant Joan de Fàbregues. Abans de contemplar les vistes des del mirador hem esmorçat.

Panoràmica des del llit del riu
El primer salt d'aigua
Salt del Molí Rodó
Esmorzant a 1100 metres
Un cop esmorzats i amb les bateries carregades ens acostem a la barana del mirador, la panoràmica és increible, un salt d'aigua de més de 100 metres i un soroll atronador fan que la imatge sigui épica. No hi ha gaire cosa a escriure......millor ho veieu¡¡¡

No comment
Panoràmica des del Mirador
Un cop flipats pel salt d'aigua i amb la panxa plena (però no massa) desfem part del camí per arribar un altre cop a la bifurcació. Un cop aquí travessem el riu (vigileu no caure que són 100 metres de caiguda) i agafem un camí ample cap a Sant Joan de Fàbregas. En tant que anem pujant és descobreix davant nostre la imponència del Cabreres i de l'Agullola. El camí puja poc a poc fins a conduir-nos novament a Rupit.

L'Agullola
El Cabrerés
Tornant a Rupit
Un cop arribats a Rupit hem anat sota el pont per acostar-nos a l'aigua del riu i allà hem fet el dinar. Eran gairabé la una i mitja i el sol apretava de valent. Allà sentats, vora el riu i menjant..... No te preu¡¡¡ Hem anat caminant pel costat contrari del poble i hem anat a jugar a un parc infantil que està al costat de la oficina d'informació de Rupit. A les 15:30 hem pujat al cotxe i cap a casa........ Adeu Rupit, fins un altre.

Dinant al costat del riu