La aventura del Nautilus. Les Illes Medes

L'Estartit, població costanera del municipi de Torroella de Montgri, al Baix Empordà és el punt d'inici de la nostra sortida d'avuí. Val a dir que avuí, caminar, no caminarem gaire. La idea és anar al port de l'Estartit i agafar el Nautilus. Un vaixell amb el fons de vidre que ens durà a conéixer les Illes Medes i part de la costa del Montgri.

Dades de la  sortida:

Distància:  8,20 milles naútiques    Temps:   1h45'

Cap a la una del migdia arribem al port de l'Estartit després de poc més de mitja hora de trajecte en cotxe desde Torroella de Montgrí, on em fet la pujada al castell de Santa Caterina. El temps és ideal, no gaire calor i pocs núvols.... L'Estartit, com tots els pobles turístics de la costa brava és a vessar de guiris. Els carrers del casc antic estan plens de botigues de souvenirs i gambes amb potes caminen pels carrers.

Passeig marítim
Tenim hora per a fer la sortida amb el Nautilus a dos quarts de cuatre, aixi que, aprofitem per dinar amb tranquilitat a una petita geladeria que ens permet fer us de les seves instal·lacions a canvi de comprar allà les begudes. Però com es van portar tan bé, vam fer també les postres i el café. Amb molta tranquilitat, un cop dinats, anem al moll d'on surt el nostre creuer.

Port Nàutic de l'Estartit.
Allà ens espera el nostre vaixell, és complicat despistar-se perque és d'un groc llampant que fa por no mirar-lo. Prenem posicions a la part de dalt del vaixell. L'airet és calent i fa pinta que ens coirem allà dalt, així que abans de sortir toca ficar-se crema per tot el cos i grapar-nos les gorres i barrets al cap per si un cop de vent les envia a l'aigua.

El Nautilus
Port, L'Estartit i Roca Maura
El trasto engega motors i surt per la bocana del port. Ens dirigim cap el Cap de la Barra i l'illot contigu anomenat "la Bleda" De seguida agafa velocitat i l'aire del mar, salat i fresquet fa que el camí sigui molt acollidor, de seguida veiem el seguent cap, anomenat Punta dels Arquets.

Va que sortim¡¡¡
Cap de la Barra
Punta dels Arquets.
Passat la Punta dels Arquets arrribem a una zona de penyassegats atestada de coves i caients espectaculars. Petites cales verges només accesible en vaixell fan que tot plegat sigui encara més místic.

La Trona i la Calella
Golfet del Falaguer i el Cap d'Oltrera.
Passem el Cap d'Oltrera, a la cal del Falaguer ens trobem un vaixell recreatiu anomenta el corsari negre. Aquest vaixell permet endinssar-se un pel més per les coves i fer una capbuçada als seus ocupants. A l'altre banda d'aquest cap trobem la Foradada, una gruta que uneix la Cala Morisca amb la Cala Foredada, al Cap Castell i la Punta de les Pasteres. No diré res, només una imatge.

La Cala Foradada
Ara toca desfer part del trajecte i anar a buscar la joia de la sortida, les Illes Medes. En un primer terme veurem el Medellot (l'illot petit) i la Meda Gran, on podrem veure el seu far. Passem pr la banda esquerra de la Meda Gran per veure la Meda Xica i el Carall Bernat, un roc estilitzat que fa les delicies dels fotografs, girant cap a l'Estartit veurem els dos tascons.

La Meda Gran i el Medellot
Les illes Medes
El Carall Bernat i el Tascó petit
És en aquesta zona on el vaixell s'atura per poguer fer la vissió subaquatica. El fons marí és ple de Posidonies que belluguen a cop d'onada, Entre les esquerdes del fons marí podem veure moltes daurades nedant en grans bancs amb la tranquilitat de saber que aquí no els hi passarà res.

Els peixets fan així¡¡ jajajajaja
Tornem a coberta i engegem el camí de tornada al port de l'Estratit. Molts dels pasatgers estan vomitant, normal si tens en compte que el vaixell ha estat més de vint minuts fent cercles a la mateixa zona per assegurar que tothom pugui mirar el fons marí. Desde el vaixell podem veure el Castell de Montgri, on pel matí hem fet cim.