Torrent dels Abadals (Castellbell i el Vilar)

No hi ha res millor que fer rutes amb companyia. Anar tot sól està be, però fer-ho amb algú és sempre més atractiu, però, si aquest algú és un gran coneixedor de la zona i, a més a més, és una de les persones que va equipar aquest pas l'alegria i satisfacció és doble.

Nota mental: Collons, semblo el p*** rei al missatge de Nadal

Aquest cop encamino les meves passes cap al municipi del Bages anomentat Castellbell i el Vilar, a poc més de dos km de Monistrol de Montserrat i als peus de la muntanya màgica, vorejada pel Llobregat i amb una infinitat d'atractius que, finas a les hores, desconeixia. Són les vuit del matí quan he quedat amb el meu guia, en Josep Antón, més conegut com l'esgarrapacrestes. Fot un fred de collons, tres sota zero i la rossada matinal convertida en glaç em congela......l'ànima.

Montserrat desde Castellbell i el Vilar
Pont vell de Castellbell i el Vilar amb el turó de la Marquesa de fons
Varem creuar el pont vell en direcció al turó de la Marquesa i varem trencar cap a l'esquerra tot seguint la riba del Llobregat. Collons quin fred. Sort de la conversa que m'anava donant en Josep que m'escalfava els ànims. De seguida vam arribar a una granja un pel destarotada i van accedir al túnel soterrat que passa sota la C55. Cal dur frontal per aquest tram o bé gasteu bateria i tireu de lot del móbil.

Entrada al túnel sota la C55 imatge de Esgarrapacrestes
En sortir del túnel trobem la primera paret, el Saltant dels Tres Enllosats, una pared equipada amb unes escales de fusta fabricades amb els àntics pals d'alta tensió que hi havía a la zona, Es un primer contacte amb el torrent i ja pots intuïr per on anirà la cosa. Quina paciència va desemvolupar en Josep, cada dos per tres jo estava filmant o tirant fotos.

Saltant dels Tres Enllosats
Continuem pel dret remontant el torrent i passem per sota del Pont del Solell fins arribar a dos saltants més, el primer, el Ressalt de les Botes d'en Joan, equipat amb unes escales més petites que les primeres, i el segon resalt, anomenat Saltant de la Madrona equipat amb clavilles

Ressalt de les Botes d'en Joan
De seguida i sense cap complicació arribem al Cau del Degotall, una pared amb clavilles i cadena que ens durà cap al Cingle de Sota el Coll i posteriorment pel Pas de la Guineu, punt i final d'aquest tram equipat. El Cau del Degotall es espectacular, llàstima que no sigui un xic més llarg. Un cop dalt val la pena girar-se i veure des del Cingle tot el torrent amb Castellbell de fons.

Cau del Degotall
Cingle sota el Coll
Cingle i pas de la Guineu
Un cop al coll continuem de baixada per pista forestal primer i després per un pas estret on trobem els diferents trams de la V.F. La Cinglera del Resistent, amb trams de K3 a K5. Passat la V.F. un corriol de bosc ens retorna novament a Castellbell i novament passem pel magnífic pont vell.